/  Úrsula Mejía Melgar

Úrsula Mejía Melgar

Marketing Director, Southern Europe, Diageo

 

Úrsula Mejía Melgar is a passionate, purpose driven executive with 25 years’ experience across geographies and industries. A diversity and inclusion advocate and a voice for ESG as a business accelerator.

A food engineer by training but a marketer by trade and heart, Úrsula has built a career at Fortune 250 companies including Procter&Gamble, General Mills, Mondelēz International and Diageo.

With a full skillset of marketing and general management, Ursula has held positions in LATAM, USA and Europe delivering step-changing solutions and business growth for a multitude of global billion-dollar brands such as Dawn (Fairy), Yoplait, Cheerios, Milka, Trident, Johnnie Walker and Baileys amongst many others.

As Marketing Director Southern Europe at Diageo, the world’s leading premium drinks company, Úrsula is responsible for the strategy, marketing and innovation for the company’s portfolio across categories and markets in the region.

Her passion and personal purpose for building a legacy and challenging the status quo to add value to brands, businesses and organizations have earned her recognition as a Forbes 100 Most Influential Women and Scopen Top 10 Most Admired Marketing Professionals in Spain.

Úrsula Mejía Melgar es una ejecutiva apasionada e impulsada por un propósito con 25 años de experiencia en geografías e industrias. Defensor de la diversidad y la inclusión y voz de ESG como acelerador de negocios. Es ingeniera en alimentos de formación pero especialista en marketing de oficio y corazón, ha desarrollado una carrera en empresas Fortune 250, incluidas Procter&Gamble, General Mills, Mondelēz International y Diageo. Con un conjunto completo de habilidades de marketing y gestión general, Ursula ha ocupado puestos en LATAM, EE. UU. y Europa brindando soluciones innovadoras y crecimiento empresarial para una multitud de marcas globales de miles de millones de dólares como Dawn (Fairy), Yoplait, Cheerios, Milka, Trident, Johnnie Walker y Baileys, entre muchos otros.

Como Directora de Marketing para el Sur de Europa en Diageo, la empresa de bebidas premium líder en el mundo, Úrsula es responsable de la estrategia, el marketing y la innovación del portafolio de la empresa en todas las categorías y mercados de la región. Su pasión y propósito personal por construir un legado y desafiar el status quo para agregar valor a marcas, empresas y organizaciones le han valido el reconocimiento como Forbes 100 Most Influential Women y Scopen Top 10 Most Admired Marketing Professionals in Spain.

Consentimiento de Cookies con Real Cookie Banner